วันศุกร์ที่ 11 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2565

Internal Control Management in Budget of Basic School under the Office of Kalasin Primary Educational Service Area 2

 Ariratana Wallapha, Treputtarat Saowanee, Tang Keow Ngang (2013). Internal control management in budget of basic school under the office of Kalasin Primary Educational Service Area 2. Procedia - Social and Behavioral Sciences 93 (2013) 1281 – 1285

Abstract

The main purpose of this study is to recommend guidelines on the internal control management in budget of Basic School under the jurisdiction of the Office of Kalasin Primary Educational Service Area 2. The researchers explored the situation of internal control management and compared the differences of internal control management in budget of Basic School in terms of the different sizes of schools. The methodology employed in this study was the mixed mode method, survey design and structured interview and focus group discussion. This study was carried out in three phases. The findings showed that the officers lacked knowledge and comprehension in the determination of policy and practice, experience and skill in work practice, information technology system without continuous follow-up. Guidelines focusing on control environment management, risk evaluation, control activity, information communication and technology, and follow-up and evaluation were proposed and recommended.

วัตถุประสงค์หลักของการศึกษานี้คือ เพื่อแนะนำแนวทางการบริหารการควบคุมภายในด้านงบประมาณของโรงเรียนพื้นฐานสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษากาฬสินธุ์ที่ 2 โดยผู้วิจัยได้สำรวจสถานการณ์การจัดการการควบคุมภายในและเปรียบเทียบความแตกต่างของการควบคุมภายใน การบริหารงบประมาณของโรงเรียนพื้นฐานในแง่ของขนาดโรงเรียนต่างๆ วิธีการที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ วิธีแบบผสม การออกแบบการสำรวจและการสัมภาษณ์แบบมีโครงสร้างและการสนทนากลุ่ม การศึกษานี้ดำเนินการในสามขั้นตอน ผลการวิจัยพบว่า เจ้าหน้าที่ขาดความรู้ความเข้าใจในการกำหนดนโยบายและการปฏิบัติ ประสบการณ์และทักษะในการทำงาน ระบบเทคโนโลยีสารสนเทศโดยไม่มีการติดตามผลอย่างต่อเนื่อง มีการเสนอและแนะนำแนวทางที่เน้นการจัดการสภาพแวดล้อมการควบคุม การประเมินความเสี่ยง กิจกรรมการควบคุม การสื่อสารและเทคโนโลยีสารสนเทศ ตลอดจนการติดตามและประเมินผล



ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

รีวิว อบรมการจัดการเรียนรู้ Active Learning

https://www.youtube.com/watch?v=_Yoh9vBJIkY&t=616s